امام جمعه ایلام: نقش واسطه‌ها و دلالان از پتروشیمی ایلام باید حذف شود

جستجو
صفحه اصلی
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه ایلام: نقش واسطه‌ها و دلالان از پتروشیمی ایلام باید حذف شود
امام جمعه ایلام: نقش واسطه‌ها و دلالان از پتروشیمی ایلام باید حذف شود

جهان پتروشیمی /حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی استان وجمعی از مدیران شرکت پترول اظهار کرد: باید در حوزه نفت و صنایع وابسته نظیر پتروشیمی از نیروهای متخصص، متعهد و پاک دست استفاده شود.

وی با بیان اینکه مرتفع شدن مشکلات پتروشیمی استان ایلام با پیگیری، همکاری و همدلی امکان پذیر است، افزود: شرکت پترول در صورت تمایل به حضور در استان ایلام برای جلوگیری از هرگونه شبهه و مشکلی در آینده، قراردادی شفاف را منعقد کند و مردم استان در جریان این قرارداد باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار با انتقاد از ورود شرکت های دلال و واسطه به پتروشیمی ایلام تاکید کرد: دست واسطه ها و دلال ها باید از پتروشیمی ایلام کوتاه شود و پتروشیمی ایلام نباید با یک شرکت بدون مجوز قرارداد منعقد می‌کرد.

وی یادآور شد: برای فروش یک کالای راهبری تولیدی پتروشیمی نباید شرکت های واسطه و دلال ورود کنند و فروش محصولات پتروشیمی نیازی به دلالان ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: دست های پشت پرده و رانت خواری هایی که منجر به انعقاد قراردادهای پتروشیمی ایلام با شرکت های واسطه و دلالان شده است باید افشا شود.

وی با انتقاد از ضعف مدیریت در پتروشیمی ایلام در طول سالیان مختلف، ادامه داد: باید مسئولان پاکدست، متعهد و تلاشگر پتروشیمی از زیان ده بودن پتروشیمی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: ورود و سرمایه گذاری شرکت پترول برای بالقوه کردن ظرفیت های عظیم نفت و گاز در استان با ایجاد طرح های جدید و بکارگیری نیروهای جوان بیکار در این طرح ها موجب کاهش معضل اشتغال در استان می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این دیدار گفت: ۴۵۸ هزار تن ظرفیت تولید پتروشیمی ایلام است و این مجموعه در حال حاضر تولید نصف خوراک فعالیت می‌کند.

یوسف شریفی با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: نجات این مجموعه نیازمند مساعدت و همکاری همه مسئولان استان است.

وی یادآور شد: درآمد پتروشیمی در مقایسه با هزینه های جاری آن کمتر است و همچنین باوجود چارت استخدامی ۶۳۸ نفر اما پتروشیمی ایلام در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو دارد.

شریفی اضافه کرد: هر ماه به دلیل عدم تامین خوراک، به میزان بدهی های پتروشیمی ایلام افزوده می‌شود و همه نیروی های استان برای برای نجات پتروشیمی ایلام باید کمک کنند.
وی ادامه داد: نبود خوراک، هزینه تحمیلی و نیروی مازاد بزرگترین مانع بر سر راه سوددهی و زیان ده شدن پتروشیمی ایلام است و با حمایت مسئولان پتروشیمی ایلام از این مرحله بحرانی عبور خواهد کرد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزود: توسعه پالایشگاه گاز نقطه اساسی و حلقه مفقوده برای افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی ایلام است.
وی در خصوص موضوع قرارداد پتروشیمی ایلام با یک شرکت واسطه هم بیان کرد: همه مستندات کافی برای محکومیت آن شرکت و صدور رای به نفع پتروشیمی ایلام جمع آوری شده است.

طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی استان منتشر شد مبنی بر اینکه یک شرکت بازاریابی و واسطه پتروشیمی ایلام را محکوم به پرداخت ۳۶ میلیون دلار معادل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کرده است./ایرنا