اعتراض دوباره کارگران پایانه و مخازن بندر ماهشهر

جستجو
صفحه اصلی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳
اعتراض دوباره کارگران پایانه و مخازن بندر ماهشهر
اعتراض دوباره کارگران پایانه و مخازن بندر ماهشهر

جهان پتروشیمی /یک منبع کارگری در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر گفت: پیرو اعتراضات شش روز گذشته، روز یکم شهریور ماه جلسه‌ای با مدیرعامل با حضور اداره کار و نماینده کارگران برگزار شد و به ما گفته شد به دلیل اینکه مدیرعامل شرکت قدرت اجرایی ندارد. آنها تا ۴۸ ساعت فرصت خواستند مطالبات کارگران را به اعضای هیات مدیره انتقال دهند و نتیجه به کارگران داده شود.

وی افزود: امروز چهارشنبه بیش از ۲۴ ساعت از آن زمان گذشته و متأسفانه هنوز کارفرما به کارگران پاسخ نداده و مطالبات پابرجا مانده است.

یکی از کارگران در تشریح مطالبات خود و همکارانش گفت: اجرای طبقه‌بندی کارگران پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی کارگران قراردادی، پرداخت پتروکارت به همه کارگران، پرداخت منظم حق اعیاد و روزهای مناسبتی، پرداخت حق پاداش و بهره وری، رفع مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، اجرای درست مصوبات صورتجلسه (۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱)،، شفافیت در رابطه با سهم آورده وام دریافتی بانک قرض الحسنه مهر ایران، شفاف‌سازی تعداد نفرات عضو تعاونی مسکن و مقدار زمین‌های تحویل شده، اختصاص سهمیه به کارگران پیمانکاری برای تبدیل وضعیت شغلی، مشخص شدن سود سهام شرکت و حسابرسی آن برای تامین منابع مالی مطالبات کارگران، بالابردن میانگین اضافه کاری ماهانه نیروهای قراردادی و شرکتی از جمله مطالبات ما است.

این کارگر با بیان اینکه عمل به توافقات خواسته‌ی دیگر کارگران است، در پایان گفت: طبق توافقات لفظی که با مدیرعامل با حضور نماینده اداره کار داشتیم، کارگران در انتظار پاسخ هستند./ایلنا