جهان پتروشیمی /جواد قیصریان فرد؛ کارشناس صنعت پتروشیمیدر دنیای به شدت رقابتی امروز که محصولات مختلف با روش های مختلف در حال عرضه میباشند، توجه به دارایی های نامشهود بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است یکی از مهمترین و ارزشمندترین دارایی های نامشهود هر سازمان یا صنعت، برند و توجه به جایگاه آن در ذهن مشتری است.یک برند قدرتمند باعث افزایش وفاداری، افزایش سودآوری کاهش آسیب پذیری در مقابل رقبای موجود، جلوگیری از ورود رقبای جدید و کاهش هزینه تبلیغات همراه خواهد بود و نیز سبب ارتقای اعتماد مشتریان به خدمات غیر قابل مشاهده میشود. برند سازی میتواند به مثابه یک رویکرد برد – برد برای صنایع و ذی نفعان بازی کند.به این معنی که در بازار پرفشار و پیچیده رقابتی صنایع ساخته شوند و از سوی دیگر ذی نفعان یا مشتریان با اعتماد به یک صنعت معتبر بابت دریافت خدمات مورد نیاز مطمئن خواهند بود.