جهان پتروشیمی /به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سعید شیردل، مدیر بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی جم با اشاره به هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه پلاست اوراسیای ترکیه گفت: این شرکت در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و با هدف افزایش سهم خود از بازار ترکیه در این نمایشگاه حضور یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری این نمایشگاه همانند نمایشگاه های دیگر جلسات فنی و تخصصی متعددی برگزار میشود؛ در همین راستا مشتریان و مصرفکنندگان بازار با مراجعه به غرفه شرکت، مسائل و چالشهای دسترسی و خرید از پتروشیمی جم را مطرح میکنند.
شیردل ادامه داد: هفته گذشته طی برگزاری نشستی، موضوع فروش نمایشگاهی مطرح و بررسی شد که این مهم برای اولین بار اتفاق میافتاد و هیچ یک از شرکتهای ایرانی تاکنون موفق به این کار نشدهاند.
به گفتهی مدیر بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی جم، محصولات اصلی عرضه شده در بازار ترکیه شامل گریدLL۲۳۵F۶، پلی اتیلن سنگینBL۳، CRP۱۰۰، HD ۵۲۵۱۸ (پلی اتیلن سنگین گرید ۵۲۵۱۸)، گرید PE۱۰۰ نچرال و EX۵ است.
وی با اشاره به حضور پتروشیمی جم در بازارهای جهانی اظهار داشت: تا سال ۹۹ ترکیه سهم تقریباً ۲۰ درصدی در بازار فروش جم داشته که این میزان در هشت ماهه سال جاری به ۴۵ درصد رسیده است و امیدواریم در طول برگزاری نمایشگاه اوراسیا طی تعامل با مشتریان این سهم را از این هم بالاتر ببریم.
شیردل بابرشمردن مزیتهای بازار ترکیه عنوان کرد: نزدیک بودن ترکیه به ایران، عرضه سریعتر محصولات به مشتری رساند و دریافت نقدی پول، همچنین بالاتر بودن قیمت در این بازار نسبت به بازارهای دیگر و اختلاف بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به بازار چین، باعث شده سود بیشتری از این بازار بدست آید.
مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم با بیان اینکه تفاوت نمایشگاه ترکیه بهبود قیمتها است، گفت: امسال نقطه عطف حضور در نمایشگاه پلاست اوراسیای ترکیه ۲۰۲۱ عرضه مستقیم (آزاد) و نمایشگاهی به عنوان یک استراتژی برای افزایش فروش بوده که برای اولین بار انجام میشود.
گفتنی است نمایشگاه پلاست اوراسیای ترکیه به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای صنعت پتروشیمی در سطح منطقه در زمینه محصولات پلیمری، صنعت، ماشینآلات و مواد خام مورد نیاز صنعت پلاستیک از ۱۰ آذرماه در استانبول آغاز شده و تا ۱۳ آذرماه ادامه دارد.